Hästliv eller vad?

Varför gör man egentligen så stor skillnad på folk som håller på med hästar och inte?
Och en annan sak, varför tar man ofta illa vid sig när folk kallar en "hästtjej"?

Jag tar detta ur egen erfarenhet. Jag har hästar, och jobbar med dem, eller med galopp som jag anser skiljer sig ganska mycket från ridsporten. ps kolla min blogg på aftonbladet Nicoles Galopp-blogg om ni är intresserade av det!

Jag ser alltså detta jobbet som ett jobb, inte är man väl annorlunda för att man jobbar med hästar? Jag menar det är väl inte mer annorlunda än om man skulle jobba med bilar eller något annat??

Men ändå får man stämpeln HÄSTTJEJ. Varför tar man då illa vid när man hör ordet?
Jag tror inte det beror på att man skäms för det, utan för att man vet att de som kallar en detta inte har koll på vad det innebär, de tycker det är ok att retas eftersom de då inte framstår som dumma när de inte förstår innebörden...
Och sedan är det väl helt enkelt så att det finns dem som förstår och dem som inte gör det. Thats that!!

Det är väl bara att acceptera, för håller man på med dessa djuren så vet man vad man gör och man älskar det, låt då ingen få dig att skämmas för att du gör det du gör... Kom ihåg det!

Alla är olika, och NEJ hästtjejer är inte töntiga, de är precis lika coola som alla andra! Faktum är att de faktiskt är coolare! För vet ni, det är faktiskt en extremt krävande sport och även väldigt fartfylld och farlig om man tar galoppsporten!
Visste ni att om man tar en människa som arbetar inom galoppen så motsvarar det en elitidrottare när det kommer till allt det fysiska!! Tänk på det ni! :)

Good Night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0