Jul och nyår -vad är skillnaden?

Ja, vad är egentligen skillnaden på dessa dagarna??
Det borde väl vara desamma, jag menar, de hänger ju faktiskt ihop med varandra för de flesta i alla fall. Jag skulle ju inte vilja fira det ena utan att också fira det andra...
När julen tagit slut så slipper man ju faktiskt tänka -suck nu är det tillbaka till verkligheten igen! För då kan man istället börja planera för nyår :)

Men visst gör många ändå skillnad på dessa två högtider?
Julen ska ju tillbringas med ens familj helst, eller dem man håller kärt. Men nyår för många är ju istället fest med alla kompisarna... Varför är det så egentligen? Borde man inte också fira in det nya året med sina nära och kära? Eller kanske inte?
Detta är ju dock inte en fråga som kan vara rätt eller fel då alla har sina egna sätt att fira. För vissa är det viktigt att fira med familjen och för vissa är det roligare att befinna sig på en trevlig fest med sina kompisar, som ju faktiskt också är viktiga!
Ens bästa kompisar är ju faktiskt också familj, glöm aldrig det!

Jag vill passa på att också hylla er som fick en vit jul, om nu någon fick det ;)
Jag vet i alla fall att det är något som jag verkligen saknar nuförtiden!
När man var barn tyckte jag alltid att det var snö på jullovet, och där fanns inget bättre än att leka ute i snön hela dagarna, och det bästa av allt, att göra snögubbar! Jag fullkomligt ÄLSKAR snögubbar!!
Men så är det inte längre, nu kommer snön istället när man är som mest trött på vintern, och den kan ju nästan vara ända in i april! Jag menar, vem vill ha snö när det ska vara vår?!

Dock tror jag ändå att många har väldigt förskönade bilder av saker man gjorde som barn, som att leka i snön tex skulle man verkligen ge sig ut och göra det nu som vuxen?? Kanske lite grann, men det blir ju aldrig på samma sätt som när man var barn fast man gärna vill tro det...
Går man ut nu och vill leka i snön så slutar det bara med att man blir besviken och ledsen, besviken över att det inte alls det var så som man tyckte sig minnas. Allting ändras när man växer upp, så det är faktiskt så väldigt sant när ens föräldrar säger att man ska passa på och vara barn så länge som man bara kan! Men nejdå, när man är barn så kan man inte växa upp fort nog! Konstigt att det är så, eller hur?


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!

/Nicole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0